joi, 31 mai 2012

Steyr AUG ASG upgrade UPDATED

Reteta a fost clara inca de la inceput: se pun la un loc un Steyr AUG JG vechi, upgradat dar defect, impreuna cu unul nou dar neimbunatatit venit de la ASG, si se amesteca pana cand se transforma intr-una noua si upgradata, si una veche si stock (adica asa cum vine din fabrica).


Sa incepem cu gearboxul de la replica noua:



- gearbox V3, aparent de JG
- bucse din plastic de 6mm
- urme usoare de shimming (totusi destul de OK)
- cilindru portat la jumatate
- piston din plastic cu arc clasic tip TM (din acela prins cu un carlig pe piston)
- ghidaj de arc din plastic


 

Nothing new to see here, moving along...



Gearboxul upgradat este un proiect mai vechi, care mi-a dat batai de cap cu tirul pe semi, pe care l-am si eliminat, astfel incat tragea doar pe auto. Problema la el a fost ca tragea foarte incet si inconstant, bila cazand la cativa metri in fata. In rest:


- bucse metalice 6mm
- gaura de pe cilindru umpluta cu cositor (voi face in curand un tutorial)
- piston cu dinti metalici SHS, cap de piston Element rosu din plastic
- motor High-Torq SHS: un motor foarte puternic, cu greu se invarte axul motorului cu mana
- ghidaj de arc metalic, arc irregular (nu mai stiu puterea, probabil M110)
- mosfet, cablaj siliconic 1,5mm, siguranta, etc


Dupa ce am desfacut acest gearbox, am constatat sursa problemei:


Capul de piston crapat! Este prima replica la care am constatat acest defect, ever, si inclin sa cred ca a fost vorba de un defect de fabricatie.


Capul de piston spart a fost inlocuit cu unul de aluminiu, cu rulmenti, pentru a elimina orice risc pe viitor...


Dupa ce am remediat problema, am inceput procesul de permutare a pieselor. De fapt, am luat contactele electrice de pe gearboxul nou si le-am montat pe gearboxul vechi. Dupa operatiune gearboxurile arata cam asa:


Ca fapt divers, masa arata in felul urmator pe perioada reparatiei:


Dupa ce am terminat cu gearboxurile, am trecut la ansamblul hop-up + teava. La replica veche am constatat ca teava de precizie Madbull (din aluminiu) este stramba in mod evident exact pe lungimea cat intra in camera de hop-up.


La inceput mi-am facut griji asupra problemei, dar dupa ce am fortat putin teava, am constatat ca s-a indreptat foarte bine. Avand in vedere ca indoitura s-a produs exact la inceputul tevii si ca s-a remediat optim, cred ca se poate folosi in continuare. Ramane s-o testam pe teren, sa vedem ce parere-si da.


La final, niste poze frumoase cu gearboxul nou, asa cum a venit din fabrica (scuze dar nu ma pot abtine de la functia Macro):



Update:

Dupa o zi de joc cu amortizorul montat am observat ca teava externa are un joc deranjant, care se traduce in faptul ca bilele se ating de oprificiul frontal al amortizorului si ricoseaza pe traiectorii aiurea.

Pentru a remedia acest efect nedorit am montat o bucsa de cauciuc intre teava externa si corpul replicii, anuland jocul nedorit. Cauza acestui joc este sistemul de prindere a tevii externe foarte fragil, fiind compus doar dintr-un surub subtire cu cap de imbus, localizat sub blocul RIS frontal.

Tot dupa o zi de joc am constat ca replica este destul de precisa la distante mari, astfel incat se poate juca pe post de DMR. Din acest motiv am anulat tirul pe auto, lipind banda izolatoare pe contactele secundare. Pentru a se reactiva tirul AUTO este necesara doar scoaterea gearboxului din corp si dezlipirea benzii adezive de pe contactele electrice.
Asteptam parerea lui NICU despre cum se comporta replica pe teren...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu