joi, 19 aprilie 2012

Revizie M4 D-Boys Nitzi




O replica pe care am modificat-o anul trecut, acest M4 cu externe de la D-Boys si interne upgradate s-a comportat excelent pe teren, dupa opinia utilizatorului. Totusi se pare ca i-a sosit ceasul pentru o revizie, deoarece in ultima vreme se intampla sa se opreasca din functionare.

Am desfacut gearboxul banuind ca problema se afla in interiorul acestuia, dar totul era in regula cu exceptia unei saibe mai mari decat cele obisnuite, care era pusa pe axul rotii de la motor, pe partea unde roata centrala este aproape de gearbox. Exista pericolul ca saiba cea mare sa interfereze cu roata centrala, si am inlocuit-o cu saibe obisnuite.

 

Dupa ce am curatat si gresat componentele interne si reechilibrat rotile, am montat gearboxul la loc. Problema nu putea fi decat pe partea electrica.

 

Dupa ce am verificat instlatia electrica si m-am asigurat ca mosfetul MERF3 este functional, am ajuns la motor,care era plin de praf de carbune si pilitura de cupru.


 La o analiza mai atenta se observa ca rotorul este carbonizat si i s-a format un canal in partea care intra in contact cu carbunii. Dupa ce am desfacut carbunii am constatat ca acestia sunt foarte uzati, iar unul dintre ei avea firul de contact rupt.


Am curatat partea rotorului, dar santurile din acesta nu au disparut complet.


Voi inlocui carbunii cu unii noi, mai mari, dar pe care ii voi pili pentru ajunge la dimensiunile potrivite, dupa care ii voi monta si voi face o proba. Totusi, se pare ca viata motorului electric se apropie de sfarsit...


UPDATE:

Dupa cum am spus mai sus, dintr-un carbune de polizor am slefuit un carbune care sa intre in locasul de pe motor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu