duminică, 5 februarie 2012

Pin blocare tragaci gearbox V2 rupt & reparat

 O problema comuna la gearboxurile V2 o reprezinta ruperea pinului care opreste partea mobila a contactului-tragaci intr-o anumita pozitie exact la limita partii fixe a acestuia. In momentul in care partea mobila a contactului-tragaci este deconectata mecanic prin cut-off lever (in cazul tirului SEMI), aceasta este trasa inspre spate de catre un resort mic, pentru a permite tragaciului de la deget sa efectueze o noua cursa. Daca nu este oprita de catre acest pin, partea mobila se duce prea in spate, tragaciul nu o mai poate aclansa, iar replica devine de nefolosit, deoarece tragaciul nu mai functioneaza.

In cazul gearboxului de mai jos, pinul este rupt, deci nu se poate exemplifica pozitia unde ar fi trebuit sa se afle. In schimb se observa ca cele 2 parti din tragaci nu sunt aliniate in partea stanga. O solutie ar fi sa se inlocuiasca acel pin cu un surub mai mic, dar aceasta operatiune este destul de complexa, deoarece necesita gaurire de precizie a carcasei de gearbox, cu unelte ce nu sunt accesibile tuturor.



 O solutie mai simpla am intrezarit cand m-am confruntat cu aceeasi problema, si fiind in criza de timp, am decis sa incerc varianta de mai jos. Se ia un tub din plastic de directionare a jetului de la spraiurile siliconice, sau orice alt tub de plastic relativ dur (neflexibil) cu diametrul exterior de 2mm, si se taie o bucata cu lungimea de aproximativ 2cm.


Daca se incalzeste la un capat cu o flacara, se formeaza un fel de bordura/margine. Se desface partea mobila din contactul-tragaci si se introduce tubul de plastic cu bordura intre resort si contactul-tragaci. Uneori se poate si fara a demonta arcul, dar prin demontare tubul intra mai usor in interiorul arcului, pe lungime. Se monteaza urechea resortului dupa cel de-al doilea pin de pe contactul-tragaci. Celalat capat al tubului se muleaza prin fortare dupa forma contactului tragaci, adica intr-o curba inspre in jos. Dupa caz, uneori este neserara tesirea parti superioare a bordurii tubului, pentru a nu interfera cu tapped-plate.


Dupa ce s-a montat, tubul nu mai are cum sa iasa dintre resort si contact. Se introduce partea mobila in partea fixa a contactului tragaci, si se monteaza la loc. Se taie la lungime in functie de pozitia maxima a cursei partii mobile a contactului, si se ajusteaza capatul tubului in functie de spatiul disponibil intre contact si roata dintata de la piston.


Diametrul exterior al tubului opreste contactul-tragaci mobil in pozitia optima, ceea ce transforma aceasta metoda intr-o operatiune ce necesita doar putina indemanare, fara a fi nevoie de instrumente complexe sau costuri ridicate.

Succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu