joi, 19 ianuarie 2012

CM050 DRZU: Identificarea problemelor

Simptome: sunet anormal la gearbox (gajait), trage auto pe semi.

Dupa ce-am desfacut gearboxul, am constatat uzura axelor pinionului central (spur gear), si de la piston (sector gear).

Partea asta e cea mai afectata; se vede conicitatea axului.


Celalalt capat al axului are ca un fel de sant; cred ca e evident ca nu ar trebui sa fie asa, pentru ca i se creaza un joc anormal la ambele capete.





Am gasit saibe de la roata centrala, in interiorul gearboxului. Le-am fotografiat asa cum le-am gasit: adica departe de locul in care trebuiau sa fie (la bucsa din mijloc).


Arcul de de la tapped plate era rupt. Se rezolva rapid, fara probleme de functionare ulterioare, prin transformarea ultimei spire intr-o bucla ce o va inlocui pe cea rupta.


De ce tragea auto pe semi? Resortul de la contactul tragaci avea o spira intinsa:


Cu o miscare dibace din cleste, am refacut-o ca noua si am montat-o la loc.


In final, replica trage cu aproximativ 125 m/s, suna bine, si trage semi pe semi si auto pe auto (aica cum trebuie).

Recomandari: 

1) avand in vedere problemele cu arcurile cele mici, ar fi bine sa se inlocuiasca cele defecte cu unele noi. 

2) la testele de tir efectuate la temperaturi de aproape 0grade Celsius, guma de hop-up se incalzea progresiv si imprima un efect ascendent bilelor, atunci cand trageam pe auto. Asadar, o guma siliconica ce nu e afectata de frig ar fi binevenita pentru acest sezon racoros in care ne aflam.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu